aku dalam dilema sekarang ni.

Khamis, 15 Oktober 2009

tHe nice heart-voice..

Askum,semua..
Aku baru aje cll ain td,tanyer psl plan nak pergi KB tu..ain kate uda xjd pergi tp sila n una ckp nak join jgk.aku masih tersenyum waktu itu,tp hati aku seolah-olah tidak menyenangi.istighfar byk2..namun,Allah sentiase menjage segala niat yg baik.prsaan itu merupakan satu petanda awal bahawa ade sesuatu yg baik akn hilang..iye,hilang dari perncangan.
Kata Ain,sila n una xnk pegi ke kedai buku jaafar rawas tu.aku tanyer knape..dorg kate jauh,dorang nak pegi KB Mall aje.waktu itu,aku tau..segalanya bkn berlaku di luar urusanku..iye,mengurus bdk2 yg rosak akhlak di raudhatus sakinah sejak dua tahun lalu,memberi pendekatan islamiah kpd insan yg memerlukan termasuk azea..namun,ianya masih berbaki..ade jua di sekelilingku ini.yg kian alpa dgn nikmatNya..
Aku ingin mempersoalkan di sini..sejauh mane sepjg jalan ke pusat beli belah tu dengan jarak malaikat di bahu kiri kanan mu..?aku berharap persoalan ini akn bertamu di pemikiran kalian satu hari nanti..
Buktinya semakin jelas..remaja skrg cume tau melayan keinginan untuk mnjejak kaki ke pusat beli belah yg penuh dgn segala bentuk kesenangan duniawi,novel2 cinta yg m'buai prsaan,kemaksiatan yg mengajak kalian mengutamakan tempat tersbut..aku terlalu ksal dgn sikap kalian..! ye,aku tau..kalian mmg xberkeinginan pun nak singgah ke jaafar rawas tu,jauh sekali ingin membelek buku2 agama kat situ..ye,aku cukup tau..kalian tidak sabar dengan seruan pusat beli belah tu..na'uzubillah,semoga Allah mengampuni kalian.amin.
Aku mmg nak pergi jgk ke KB Mall tu,tp knape tdk mahu sebentar cume sggah ke jaafar rawas..?terlalu sukar utk aku menyelami hati manusia muslimah seperti kalian..krn hati muslimah itu cume terdorong ke arah jln mendekati Allah..tp kalian..?layak digelar muslimah...?aku harap layak..tidak ckp bgn mlm sujud di tikar sejadah selalu namun etika seharian kalian juga mesti berkonsepkan kesucian jiwa ke arah mendekati Allah..
lantas...ya Allah,ape yg harus aku lakukan?
Aku nak beli kitab agama kat sane.tp kalian,xnk pegi plak..
hu..aku nak rehatkan rohani..bimbang terpengaruh dgn niat sahbat2ku itu..askum,rayyan.