aku dalam dilema sekarang ni.

Ahad, 13 Disember 2009

Aku dan egO..


Askum semua.Thanks for Laila_93 krn sudi m'jdkn blog sy platform ubat kebosanan.t'haru betul.. : ) Juge jutaan makasih buat org2 yg menyokong blogku ini.Thanks a lot.muah..

Td aku m'bace akhbar metro.Aku t'bace satu laporan yg b'tajuk 'pengantin 3jam'..mane2 yg m'bace laporan ini msti tau kn.so aku xnk mengulas ttg laporan tu.Kasihan betul kt saudari tu,xleh nk baygkn bgaimane prsaan die bile suami yg baru dikahwini telah tiade.Klu aku..huhu,ntahla.sedih xleh nk gmbarkn..smga die tabah n kuat.

Td pegi umah ayah(atuk aku).Saje aje..ziarah beliau yg baru blek dr langkawi.Uncle aku yg taja,hehe.Uncle aku nie merantau seluruh dunia dlm setahun..mlm nie pun katenye akn ke Dubai.Bpe lame aku xtau..tp bertuah spupu aku,alisya sofea yer.kecik2 dah knal dunia.


Ego..?Knape yer aku sntuh sl ego nie..?ahak..hm,yela..aku rase aku nie ego sgt.tepuk dada,tanyer iman.kdgkala aku rase sbb aku nie t'lmpau ego dgn kaum adam,b'dose jgk yer..m'dkati ke arah prasangka buruk.Sbb bile sorg laki ckp satu p'kara,aku mmg xleh nk pcye.dah cube nk pcaye,tp xboleh.melainkn ade bukti.berikutan untrusted tu,aku jd b'sgka buruk plak.dan sgka buruk tu hanye sebesar hama.tp hukumnya b'dose jgk.

"xbole pcye..msti die tpu.msti die saje ckp cz nk amek aty aku."

Mcm nie la yg b'main dlm suara hati aku.Aku cube sdaya upaya xb'fikir mcm tu,tp xbole.hm..mgkin usaha m'pertebal iman blm ckup mantap.Sehari sehari aku mmg biasekn diri dgn b'sgka baik.Bile ade something,msti aku pujuk hati aku utk b'sgka baik.dan aku bhagia dgn hidup b'usaha ke arah hasanah ini. : )


p/s : cinta duniawi itu palsu..melainkn cinta yg dibina krn ALLAH taala.