aku dalam dilema sekarang ni.

Ahad, 27 Disember 2009

i lOvee ikan pekasam..

Askum..slm b'cuti n slm kembali ke sekolah.

Smlm aku mkn ikan pekasam yg grandma buat,baru aku sedar yg ikan pekasam nie best bile dimkn dgn nasi.Pdhal sudah byk kali aku mkn ikan pekasam,baru smlm sedar.haha...yummy,rase nk mkn plak.


Maaf yer sbb xbuat notation.aku sering t'tido sdgkn dlm hati dah niat nk tmbah notation.muahaaha..setiap hari penuh kerinduan.n otak aku nie dah penuh idea nk share ngn kalian,lastly sepatah dua hilang bile hadap laptop.tu yg kering idea..pape pun,lain kali kene catat ape yg t'lintas kat fikiran.


Aku tgk Semanis Kurma jumaat lpz.p'bincangan psl 'buang anak',aku terus ubah fikiran nk un9 awl..lpz habis mnonton,aku langsung t'tdo.ish3..asyik t'tangguh aje niat.tp topik tu mmg menarik,xmenyesal aku xun9 pun.ada byk bende yg aku dpt tp xmampu dikgsi kat sini.xcukup ruang.cuma aku nk bg p'dpt ckt..bg aku,didikan scara psikologi juga penting.anak imam pun rmai yg t'lanjur atau rosak akhlak,mgkin kurang dr didikan secara psikologi.lgpun jgn pndang dari segi status sbg anak imam krn belum tntu anak seorg imam itu diberi didikan agama yg m'cukupi.wallahualam. em,didikan secara psikolgi nie mgkin rmai yg tdk sedar tp bg aku,ianya sgt pnting.scra pndek kate,ibu bapa perlu b'sikap t'buka sbb dgn k'terbukaan ibu bapa,anak-anak akn lebih b'sikap t'buka.apabila anak-anak b'sikap t'buka,scra xlangsung juga anak-anak tdk terlalu b'rahsia termsuklah mengenai kehidupan peribadi mereka.cthnye boyfriend khususnya utk anak p'puan.aku xnk mengulas lanjut ttg nie.t'buka itu mksudnye sporting la.. : )


Arinie saje aku dah dgr n bce dua laporan mgenai penemuan bayi n bayi2 tersebut ditemui dlm keadaan yg menyedihkan.aku bace kat metro n dgr kat berita,di tempat n negeri b'lainan.astaghfirullah...


Moga-moga ALLAH m'beri hidayah kpd si yg m'buang.