aku dalam dilema sekarang ni.

Khamis, 10 Disember 2009

kesedihan yg t'henti..


Kala ini aku b'fikir..ape msh ade insan yg mmpu m'buatkn aku t'senyum?


Askum n slm ukhwah buat semua.Meskipun agak sedih hri nie,aku gmbira krn blogku ini dah b'jaya m'dpt tmpat dlm komuniti blogger malaysia.terima ksh kpd yg m'cdgkn,dan terima ksh juga pd yg menyokong serta mengikuti blogku ini.Ar-Rayyaniah,bg aku ialah syurga hati. : )


Knpe aku sedih..?

Aku baru lpz menonton 999 di tv3.Ade laporan khas ttg sarang penagih diserbu.dan yg ditgkap antaranye remaje berusia 14 tahun.Aku mmerhati dgn teliti,m'fokuskan spenuh p'hatian pd skrin tv..lgsung tdk m'hiraukn kebisingan sepupu2ku dan kuarga.hingga dahi aku b'kerut seribu.ye..aku m'dgr laporan rncgn 999 itu 100%..aku lihat tmpat serbuan itu,dlm hutan..kwsn agak t'pencil sdkit.aku mula m'buat analisa..tip,tip..hm..


"antara yg ditahan remaja b'usia 14 tahun.."


Ketika inilah aku dihempas rase sedih yg tidk mmpu aku ungkapkn dgn kata-kata.Aku hmpir mengs tp sgera aku lap bimbg disedari kak Za di sebelah.hu..sebak dah xbole tahan ag.knape ye..?aku tdk tahu..sdgkn aku sndiri pnah b'bual dgn penagih dadah b'umur 12 tahun.lg mude..


hm..dlm laporan itu,aku menyaksikan sendiri kelakuan remaje tu.tangannye m'gigil,gian krn xsmpat menjamu dadah berkutan serbuan polis ke tmpat mereka.masyaALLAH..aku b'tenang.aku menonton hingga hbs.kmudian aku msuk ke bilik n b'fikir..sdkit catatan dibuat.aku b'cdg utk sggah di pusat serenti mggu dpn.insyaALLAH..


Rinduku pd tahajjud kian menebal.namun keadaan tdk m'izinkan..pilu rasenye hati.

subhanallah walhamdulillah wala ilahaillah wallahuakbar..