aku dalam dilema sekarang ni.

Sabtu, 12 Disember 2009

mawaddah di taman islam..


Askum n slm mawaddah semua.

Hehe..mawaddah,ertinya cantik seperti perkataannya jgk.
Arinie aku nak b'ckp ttg ape yer..?lupe plak,ptg td punyer la sarat fikiran dgn idea2.

Amin antar msg kat aku..tp aku xblz.hm,biarlah die tu.lame die menyepi,knape skrg baru nak msg?aku xkisah die nak msg ker x tp..ntahla,xadil rasenye.knpe die nak kejar insan yg lgsung xde prsaan kat die..?dlm makne kate yg kasar ckt..t'hegeh-hegeh.maaf. : ( aku cukup geram dgn die,sikap die,pndangan die n sgala ttg die.

Td aku m'bace majalah.Tertarik dgn satu artikel yg b'kaitan dgn pengasuhan anak-anak melalui p'dkatan psikologi.Ya,aku mmg agak b'minat dgn psikologi.Psikolgi nie buat aku b'fikir dgn aktif..haha.hm..kate pakar motivasi tu,jgn putus asa dlm menanamkn keyakinan dlm diri anak.Cthnye belajar m'baca,jika anak masih tidak mmpu menumpukan seluruh penguasaan dlm kemahiran m'baca dan b'kata 'tidak boleh',beri dorongan b'terusan dgn b'kata 'bkn xboleh,blm boleh.' Aku ckup t'tarik dgn kata-kata ini.

Pg td aku trima msg drpd am.xtau la knape,aku jd xde smgt nk blz msg die.klu boleh,aku nak lupekan die..bkn b'niat nk putuskn silaturahim.Tp aku xberhak myimpan pape prsaan asing selain ksh kpd sorg sahabat sebaya.Aku punyer hati dan prsaan..punyer iman dan agama.Xperlu t'buai dgn layanan istimewa yg die berikn krn belum tntu semua itu ikhlas dari hatinya sendiri.Segalanye di penilaian ALLAH swt.


Aku xberhak melabel,apatah lg m'hukum..aku jga xberhak menilai,apatah lg mgutuk.
Dan jauh sekali menyimpan prasangka buruk kpd die. : )