aku dalam dilema sekarang ni.

Sabtu, 16 Januari 2010

bakal pelajar SBPI Pekan,Pahang..

sweet choc : aku bakal pelajar SBPI Pekan,Pahang,b'mula 2hb Feb. : )

Tepat jam 3pg..jumaat,aku seperti biasa bgn b'tahajud.ntah knape,aku rasa bahagia t'amat sgt.aku rasa xsbr nk semak kemasukan ke sm teknik.yela,aku sgka 15jan dah bole semak sm teknik.aku mmg xmohon sm teknik,tp aku rasa xsbr nk tlg semak utk kwn-kwn.sesungguhnya ALLAH itu maha pemurah..

Aku bukak laman web kementerian pelajaran,and..aik??semakan ke sekolah b'asrama penuh ting 4 2010..?waktu tu,aku rasa 'bodoh' kejap..aku mcm ase dipukau,terus klik.
Aku msukkan angka giliran aku..n,ya ALLAH..alhmdulillah..tepat jam 7pg wktu aku membaca pernyataan bahawa aku ditawarkan ke SBPI Pekan di Pahang..

Dan ingatlah ketika Rabbmu berkata,jika kamu b'syukur maka Aku akan tambahkan
(nikmat kamu)..ayat 7 : surah ibrahim.

Aku b'pegang teguh pada firman ALLAH ini.jika aku ditanya mengenai soal petua kejayaan,ringkas sahaja jwpnnya : jdkan amalan-amalan sunat Rasulullah saw sbg amalan seharian terutama tahajjud. Aku amat takut andai imanku t'uji.justeru,perform solat hifzul-iman pd wktu mlm.aku mengasuh jiwaku agar selalu b'sgka baik.mskipun kdg2 xb'jaya nmun aku yakin bahawa usaha-usaha aku m'dpt p'hatianNya. Ini sahaja petua kejayaan aku. : )

Aku pasti sgt,mesti ada org fikir kemasukan ke sbpi nie sbb aku mtk org adjust.huhu,abah aku pun buat acuh xacuh aje.umi ada mtk abah tanye kwn-kwn abah kat jpn tp abah kata nie keje org kementerian.jpn xbole msuk cmpur soal pemilihan.tawaran nie ialah anugerah ALLAH swt,aku amat b'syukur. Cikgu PKKO kata aku kuat solat,sbb tu aku dapat sbp.em..xde la kuat solat sgt,memadai dgn ajaran sunnah nabi saw aje.

Sebenarnye,aku agak gelisah m'hitung hari.2hb daftar,aku sdih nk tggalkn kwn-kwn. :'(
Aku gelisah jgk..yela,tmpat baru n jauh daripada famili.ag pun aku nie homesick ckit.hehe..hm,pape pun aku perlu solat hajat byk2.mohon ketenangan hati,sbb syaitan nie sering m'jd pengacau klu kite tgh gmbira.syaitan akn tmbulkn kewas-wasan dan kebimbangan.hm,aku akui aku rase sdap hati nie.insyaALLAH lpz solat hjt,tntu tenang ckt.

p/s : aku akn bawa balik kejayaan utk Islam,dan kuarga serta org-org yg mengenaliku.