aku dalam dilema sekarang ni.

Ahad, 14 Februari 2010

Takkan Berpaling DariMu..

Askum n slm syg buat semua.Maaf semua,smlm lg balik kelantan cume nak un9 tidak disokong oleh jiwa yg agak t'tekan.hari nie aku nak cite la psl hidup aku kat sbpi pekan.dan perkataan yg plg mudah utk aku ungkapkan psl kehidupan kat sane ; awkward!!!

-orientasi yg agak menyeronokkan-

Orientasi pelajar baru form 4 mmg agak menyeronokkan berbanding dgn orientasi kat smksg.
bole tahanlah tp kdg2 buat aku mnengantuk.well,,klu smpai kat bab2 yg m'bosankan n yg xsesuai ngn jiwa aku mmg aku ngantuk.
aku b'kenalan ngn rmai budak2 baru n lame except boys sbb pljr lelaki kat sane mcm anti p'puan ckt.bgusla tu,aku sokong klu korg anti p'puan.tp klu kite tgur n xtepat ngn cara dorg b'gaul,habis kene kutuk.xsuke la mcm nie!!

alhamdulillah,aku menonjolkan diri ngn baik. : )

-dorm Fatimah Az Zahra(FAZ)-

Syukur sgt2 sbb dorm aku di aras bawah.xyahla penat2 nk pnjat tngga.dorm aku tu dihuni oleh 16 org pelajar.katil aku kat ats,sebelah katil aku tu xb'huni,insyaALLAH fot the student of second intake.xsbarla nk knl.huhu,aku kurg b'gaul ngn bdk-bdk dorm aku..cume buat urusan sndiri tp klu ade pape,aku tanyer KD(Ketua Dorm) aku.

-kelas 4 Jaguh-

Aku diletakkan di kls 4 jaguh,.org kate the top kls.alhmdulillah.bdk-bdk 4 jaguh yg lain okey aje.n boys pun byk tegur.bgusla,amek berat psl bdk-bdk baru.

Aku sebenarnya nak mencurahkan seluruh isi hati aku kat sini tp aku tak b'daya.aku xtau nk ungkapkan dgn kata-kata.agak susah dan memeritkan.aku t'tekan di sbpi pekan,xmampu b'ada sama rendah n sama tinggi dgn yg lain.n kehidupan asrama yg agak memenatkan.aku xmampu study dlm suasana yg bising.n dlm masa yg begitu singkat sblm wktu light off dorm pada pukul 12 tgh mlm.aku juga xtahan dgn prgai bdk-bdk lama kat sana yg suka buat fitnah.dan aku takut andai aku t'pengaruh dgn bnde-bende yg xbaik.ya ALLAH,andai ini ujian dariMu..aku mengalah,aku xmampu dan xb'daya! Kata kwn baik aku kat sane;relaxla,kita org kn ada. tp ayat tu msh xmemujuk hati aku.dah 2x aku pegi jumpe kaunseling tp aku tetap nk pindah.mmg aku nak pindah!!! tp sbpi pekan xnk lepaskn n kementerian sendiri mengarahkan peljar yg m'dftar agar terus kekal.huh,aku mmg xyakin aku akn b'tahan.

Aku agak,knape sesuatu ikatan itu mudah t'putus atau diputuskan?
Aku pun xtau,tp klu ada pilihan jwpnnya 'bersangka buruk',jwapan inilah yg aku akn pilih.
Sejauh mana aku melangkah,walau hingga ke negara mana pun aku tinggal..aku mengaku aku xmampu nak puaskan hati semua org kecuali di syurga.namun,hati org mmg kita xboleh nak pksa.sbb org mmg xtau isi hati kita,ya..mmg Dia yg tau segalanya.tp klu aku ada xpuas hati kat sesape,aku xsekeji nak burukkan nama org n buat fitnah.aku mengaku aku bkn sempurna,bkn alim..n alim tu bkn aku yg melabelkan diri aku sndiri dan aku xpenah idamkan p'kataan tu dicop pd p'dgn org ttg diri aku.sbb aku tau iman aku msh xsempurna.tp klu maruah agama aku dipertikaikan,jgn harap aku nak b'diam diri! Sejahat mana pun kita,kita ttp manusia yg wajib meneguhkan prinsip amar makruf nahi mungkar.jgn b'ckp di belakang sbb bnde tu mengumpat.knape semua org xboleh hidupkan suasana b'sgka baik???? ya ALLAH... ;'(
Aku xpndai nak puitiskan aib org kat sesape.apatah lg sahabat yg amat aku syg.ttp lg menebalkan telinga klu si P b'ckp ttg rase xpuas hatinya.andai aku punya silap atau t'lps ckp,mohon dimaaf n dilupakan.tp demi Tuhan yg m'cipta aku serta m'pertemukan aku dn engkau,mmg aku xb'niat nk tikam belakang sesape.aliran masa buat aku sntiasa berubah.juga emosi n prsaan.fikirla sndiri,doa aku sntisa utkmu.siang dan mlm,juga dlm tahajjud dan hifzul iman.

slm syg buat semua,slm maaf buat ain.