aku dalam dilema sekarang ni.

Jumaat, 4 Jun 2010

masih jua xb'akhir..

alhamdullillah..skrg dah mampu lega.aku dah bgtau kat ustzh sl tu.terima ksh pd amy krn sudi temankan aku..em,yana pun baru nak terus trg kat aku.aku pun xsgka,tp klu yana menipu..xmungkin plak sbb yana tu lurus.rupanya byk lg subjek yg die lakukan bend yg xsepatutnya.tau nak meniru,tp klu menipu tu mmg xsepatutnya,***...*****,jgn slhgunakan telefon dlm waktu exam.aku igtkn dia msg ngn pakwe die,tp msg kat org lain.bila aku tanya,dia ckp dgr lagu.knape lah die jadi mcm tu..?aku pun bwk hp,tp xsmpat plak nk bukak mase exam.

smlm aku belajar satu perkara.di mana,jgn ckp mcm nie.. " xyoh bg..(markah)". aku ada t'ckp mcm nie mase ustzh periksa kertas aliff.yalah,sebelum nie pun mcm tu.dah t'biasa..mmg niat nak b'gurau tp aku sedar satu p'kara smlm,pd msa yg sama kita seolah-olah menyekat rezeki org.bukankah rezeki itu dr Allah..?astaghfirullah..xdpt nk bygkn.kita halang n bantah benda baik yg Allah cuba nak bg.rezeki tu ada di mana-mana,pada bila-bila msa..mgkin masa ustzh nak periksa kertas aliff,Allah nak markah lebih tau mrkah kasihan.tp bila ckp n bantah masa ustzh dlm dilema nak bg ke x,kita pun sokong 'xyah bg.' di sini aku belajar,kita hanya manusia yg lemah..tiada hak untuk memberi dan menghalang p'berian secara psikologi dan emosi. aku juga nak tegur la kwn-kwn..sama-sama jdkn p'ingtan,gitu.tp klu kalian xsetuju ngn p'dpt aku nie,ye..mgkin kalian lebih b'setuju ngn 'niat nak b'gurau je,so bolehlah..' xpe jgk..tp nie p'dpt yg baru aku pelajari.renungknlah ye..same2 kite sling m'peringati.

samada benda yg kita ada n tiada,Allah menentukan hikmah t'sendiri dlm memberikan kita apa yg kita tiada dan memberikan pd org lain ape yg kita ada.di mana di sini,aku belajar satu lg perkara baru. dari kata-kata seorg sahabat nie mase b'bual kelmarin. Apabila org awam mahupun sesiapa shj yg guna harta ape yg kita ada,secara xlgsung kita dpt pahala b'terusan.contohnya aku m'punyai sebidang tanah..kemudian org awam m'bangunkan masjid di situ dan ramai p'duduk b'solat jemaah di situ,hingga aku mati sekalipun..Allah b'terusan memberikan aku ganjaran pahala.mungkin p'kara ini sudah kita ketahui,tp kdgkala kita tdk menyedari..

slm syg buat semua. : )