aku dalam dilema sekarang ni.

Khamis, 30 September 2010

episod duka-duki.

pertama sekali, sy ingin memohon maaf sebab tak update blog. kedua, sy nak memohon maaf sebab tak bls mesej kat FB dan formspring. Kesibukan yang melampau sehingga sy tdk cukup tidur dan terpaksa 'qada' tidur sy di waktu petang. Ketiga, maaf kerana ada yang telefon sy dan msg sy dimarah oleh sy kerana sy tengah serabut semasa anda telefon. nanti jgn terasa hati ya . maaf bebanyak.

sy terlalu banyak kerja nak dibuat.kadang-kadang sy rasa 24 jam bagi sy terlalu padat. jadual yg dibuat mmg t'amat fix smpai sy terpaksa m'update kerja yg perlu dilakukan di telefon sbg reminder. mujur la telefon sdikit canggih walaupun agak cap ayam. di sekolah,panjat turun tangga sudah cukup memenatkan kerana kelas sy di tingkat empat dan dalam sehari 7 jam di sekolah, banyak kali perlu aktiviti panjat turun tangga. contohnya, pukul 9 pagi belajar kimia di makmal kimia, kami turun dari tingkat empat. kimia selesai jam 10.20, kami naik kembali ke kelas untuk matematik tambahan. dan 40 minit kemudian,kami turun untuk rehat. 11.20 pg tamat rehat, contohnya ada biologi,kami turun ke makmal biologi di tingkat paling bawah. kemudian kami naik pd pukul 12.40 tgh untuk sejarah misalnya. subjek sejarah hanya 40 minit, kemudian kami turun lagi untuk subjek lain , contohnya fizik. uhu,fenomena ini kerap berlaku dalam 5 hari belajar di sekolah. malang, kelas sy di tingkat ats. dan aktiviti panjat turun ini amatlah memenatkan. malang lagi kalau sudah turun, ada barang tertinggal di kelas. terpksa lah gagahkan kaki untuk naik ke kelas dan turun dengan segera ke makmal misalnya. mmg penat .

matematik tambahan belum siap, dalam 5 hari persekolahan maklum lah ada 4 hari sbjek matematik tmbahan. kerja yg cikgu bagi sentiasa bertambah dari sehari ke sehari. hingga tak sempat nak siapkan semua. tapi kene cepat siapkan sebab cikgu akan minta semua kerja yang dia bagi. : P

edisi kimia . lucu dan akan dijadikan kenangan manis . kami jalankan eksprimen dan lepas siap buat rekod perubahan yang terjadi bila dicampur, kami satu group satu meja b'tindak nakal . ahaha. kami campur semua yg ada termasuk larutan kimia yg dah b'tindak bls td. mcm-mcm la . out of experiment pula . kami campur dengan asid la, smpai cikgu pun eleng kepala tengok campuran bahan kimia yang kami buat. apa jenis tindak bls pulak ? haha. :D

maaf jika catatan kali ini m'bosankan. tunggu sy lepas exam final bulan 10 nanti ye? nanti sy buat catatan x igt dunia .
  

<> 
bijak kimia ? cuba teka apa ni. comel kn?


nah. comel x?

yuni campur apa tu ?
slm syg.