aku dalam dilema sekarang ni.

Selasa, 25 Oktober 2011

entry musim hujan.

assalamualaikum wbt dan salam sayang semua.

 i am asking you : adakah kasut sekolah saya yang dah berlubang tuh kalis air? since sekarang dah start musim hujan and i had fever for two days,nampaknya jawapan soalan tuh ialah TIDAK sama sekali.untuk pengetahuan sejarah awak semua,my kasut tuh disangka oleh saya still in good condition but hah,mengecewakan! first day hujan bulan nih baru lah perasan that tapak kasut dah rosak sikit.itu pon jadi hairan kejap; eh asal tetiba aje aku rasa kaki aku basah? is it my peluh? kalau peluh,maybe kaki saya akan dikotori oleh bakteria-bakteria yang tak bertimbang rasa.RUPANYA air dekat luar telah menjalankan proses osmosisnya,meresap masuk ke dalam kasut saya. panjang lebar punya explaination kan.uh sorry lah der!

"honey,kenapa tinggal baby?baby tak mau berpisah dengan honey."

eh kau tak rasa gedik ke cakap macam tuh? hah my readers semua try berdiri or duduk depan cermin then pejamkan mata,imagine awak cakap macam tuh.actually,petang tadi lepas habis kelas saya jalan lah nak balik.suddenly ada lah dua orang hamba Allah nih,masing-masing bukan muhrim to each other.saya pon buat lah gaya pingu berjalan.i mean jalan lelambat macam peguin tuh lah.then terdengar lah the dialogue between dua insan nih.sekali dengar dan tengok macam drama tapi kalau betul-betul drama confirm tak layak masuk Anugerah Skrin kot.---- 

nurul fakhriah,apa yang awak dengar? dengar si perempuan tuh cakap dekat si lelaki macam kat atas ( dialog berwarna merah ). gediknya.tau lah bercinta berkasih even bersayang tapi for me,it would be the most 'gedik' scene i ever watched.that's the worst way lah nak bermanja kot. TAPI it is different kalau awak semua dah kahwin.kalau dah kahwin just do what you most like to do with your hubby.no one will scold you even your mom or your grandma or your grand-grandma.grand-grandma is my new word for nenek moyang.hehe.

the moral value is jangan ter-over gedik dengan lelaki yang belum jadi hubby or honey or sayang or what ever of your husband's sweet names.tak malu ke?kalau malu tuh baguslah,kalau tak malu maybe tak bagus kot.this is a reminder for me jugak.tapi---- setakat nih takde lah gedik macam tuh.

try tengok gambar bawah nih.


this picture was taken by me semasa majlis kenduri kahwin uncle saya.tau ke tak apa nih? nih MATA LEMBU.sebab sekarang dah nak hari raya haji,saya upload lah gambar mata lembu yang masih segar! yang warna merah dekat dalam gambar ialah kepala dia tau.tak percaya? haha. layan gambar basi bawah nih sat.


comel kan?
kesian kau lembu.

jangan sedih ya lembu.

nih ekor dia tau.fresh lagi!

most feveret pic! otak lembu.
well,i wish you the best bagi yang nak SPM tuh.sama-sama kita doa moga dapat jawab dengan baik.amin!
bye-bye,wink wink. mmuah! 
.assalamualaikum.